hongkongnieuwzeelandfiji.reismee.nl

Rakiura track

Ben vandaag teruggekomen van Stewart Island, Een eiland bij de zuidpunt van het zuidereiland. Ik heb drie dagen gewandeld langs de Rakiura trek. Erg mooi, net alsof je in Jurassic parc rondloopt. De trek is 36 km en is goed te doen in drie dagen. Alleen die modder. Daar was geen doorkomen aan. Vooral dag 2 was erg. Dag 3 bestond vooral uit gammele trappen. De hele dag op en neer van baai naar baai en dat met bepakking. Dat gaat in je kuiten zitten. De hele dag kom je niemand tegen. 's Avonds druppelen de wandelaars de hut binnen. En dan koken, eten en vroeg naar bed. Ondanks de inspanning ben ik helemaal tot rust gekomen.

Ik heb nog 2 dagen de auto. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik zit nu in de hostel In Oamaru aan de oostkust. Vanavond ga ik naar de pinguins kijken. Helaas mag je geen foto' s maken.

Oh jabijna vergeten. Tijdens de trek heb ik schitterend weer gehad. Ik kwam aan het eind het dorpje daar binnenwandelen toen het begon te regenen. Vandaag regende het ook. Maar ik heb begrepen dat jullie sneeuwstormen hebben gehad.Goh wat sneu toch.